SKRIVET: 2012-03-17, kl 18:03:14 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Detta fält måste fyllas i

Chilldag idag, behövligt! Men har kommit upp på rummet precis efter att ha tagit in hästar, fodrat, spolat ben och sånt. Sen blev det en kort sväng till vh, och nu väntar jag på mamma som ska komma ut med mat och ett USB-minne, tack! :)

Igår red jag Pijano på stora ridbanan iallafall. Hade en lite "svår" linje, sockerbitshinder till ett litet räcke med bara ett par galoppsprång emellan. Helt utan baktanke, ställde bara upp hindren på en liten båge. Red fram länge och han var så satans fin alltså!! :D Superlydig, och gjorde lite alla möjliga krångliga rörelser i både trav och galopp som han fixade kanon. Bland annat att rida i öppna i galopp längst långsidan, sen sluta in ett par meter innanför spåret, och en halvpiruett tillbaka för att göra om samma igen sen. Det är lite svårare än det låter, men han fixade det kalas.

Skutta gjorde han utmärkt också, kändes riktigt bra trots att det bara var småhinder då. Gick kalas med att byta i språnget och främst landa i höger galopp vilket är den största svårigheten för honom. Vi har alltid haft lite svårare för typ markarbete/småhinder hehe.. Förut när vi hopptränade för tränare var det alltid travhoppning, bommar och sånt som var svårast - inte hoppa den högsta banan på slutet. Men det är sjukt viktigt, plus att det inte sliter på hästen när det är såpass lågt.


Bilden är från ett av de största "händelserna" för mig och Pijano. När jag hoppade honom med bara halsring. Något som aldrig ens har funnits i min tanke på att det skulle gå innan, det hade varit självmordsbenäget att ens testa. Så, när den där bilden togs i sommar var lyckan obeskrivlig vill jag lova! :)

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0