SKRIVET: 2012-03-25, kl 15:37:38 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Dressyrvecka...

Nämen tjaba! Nu är jag tillbaka igen ;) Lika bra, med tanke på att man inte vet hur mycket Gullman kommer kunna uppdatera under de här två veckorna. Det är ju jag (och Sarski) som har hand om Escada så uppdatering om henne kommer det finnas ändå :)

Det här med Pijano är att han varit hängig, igår när jag red honom var han helt borta, snubblade och kändes som ett 30 år gammalt ök typ.. Riktigt hemsk känsla, då är något väldigt väldigt fel liksom. Han drack jättedåligt och hade vätskebrist, men han har fått i sig lite vatten med foder och så iallafall. Duktiga Amanda hade ju stalltjänst, så det var ju skönt iallafall. Ska ner och kolla till honom nu snart, och hoppas han känns piggare. Enligt Amanda hade han varit superpigg imorse och velat springa ut till hagen haha! :P

Om han mår bättre ska jag röra lite på honom ikväll och se hur han känns/ser ut. Hoppas han är sig själv, för en kul vecka väntar isåfall. Fast det är dressyr som gäller ;) Men är taggad på det just nu ändå! För sen väntar det hoppning och fälttävlan resten av månaden. Nu på fredag är det troligtvis träning för Traudi, första dressyrträningen på EVIGHETER, och faktiskt typ den första "riktiga" dressyrträningen för oss då.. Sjukt! Sen på söndag är det tävling på Lurbo, en LA:4. Sist vi var på Lurbo kom vi nästan sist i en LB:1 med typ 57% eller vad det var hahah :) Men sist vi startade en LA:4 däremot kom vi 2:a med 66,8% om jag inte minns fel.

Ska bli kul att se hur Pijano reagerar på att vara på en dressyrbana igen, det var ju inte igår direkt.. Meningen är inte att vi ska börja tävla dressyr just nu heller, vet inte varför jag anmälde till den här, blev lite impulsivt helt enkelt. Men är jättetaggad, så hoppas Pijano är fit for fight.


Hahaha, en bild från Lurbo.. Det var inte igår direkt vill jag ju lova. GULLIGT!

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0