SKRIVET: 2012-03-12, kl 21:27:27 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

En.. annorlunda hästövning..

Ehm, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Eftermiddagens hästövning var lite dramatisk hehe ;) Kan börja berätta det "bra", innan det "dåliga". Jag skulle köra Iaquinta, första gången förutom lite snålskjuts i rockard och att jag ridit på honom. Fort, eller ja inte räserfort, på rakan och dessutom köra i täten och DESSUTOM med klocka.. Herre min gud. Och dessutom (gillar ni ordvalet?) var det första gången han fick ett lite snabbare jobb. Körde på och blev väl helt ok, vet inte riktigt om jag kan säga att det var bra eller inte.

Har nog inte riktigt kommit ur min "dåligt-självförtroende-period" ännu, så nu vill jag helst bara köra typ världens snällaste häst i rygg och inte behöva göra något svårt och känna mig lite duktig haha :) Men det blir nog braaa! Kul som fan att köra iallafall.

Meeen, nu till det "dåliga". Sandra, en tjej i min klass, körde Zebb. Det såg jättebra ut för dem, men jag och en till hade kört tillbaka lite tidigare än dem och efter det hade det hänt något som gjort att Sandra åkt ur vagnen och Zebb skenade upp till stallet. Läskig känsla innan man vet om varken hästen eller Sandra var ok :( Men det gick relativt bra, Sandra fick åka ambulans men verkar förhoppningsvis inte vara så allvarligt iallafall. Jävla tur det, läskigt sånt där!


Den absolut enda bilden jag hade på Quinta, från när jag skulle rida in honom haha!


Och så en bild på mig & Zebb från i maj förra året. Yes, det är en travare haha! ;)

/ Emma

Kommentarer
Postat av: Önskeinlägg

Jättefin bild på dej & Zebb!

Kan du inte lägga upp lite bilder på när du/ni rider skolans hästar? :)

2012-03-13 @ 20:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0