SKRIVET: 2012-03-06, kl 18:52:34 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

En dagens

Kom tillbax hem til Berga strax efter 17. Ner till stallet och borsta på sin leriga häst. Första gången på jättelänge som hon ha rullat sig i leran i hagen. Rullar sig nästan aldrig om det är lerigt ute, vilket är jätteskönt för mig, haha. Men idag så hade hon gjort de, så täcket va helt lerigt oxå. Så in i tvätten me de ;)

Longerade henne iallafall i ridhuset med repgrimman. Hon var lite okoncentrerad kan man säga. Lyssnade inte alls lika bra som hon brukar. Värmde upp henne i skritt och trav i lina. Sen fick hon galoppera fram själv lös i ridhuset medan jag plockade fram ett litet sockerbitshinder och ställde på volten. Sen fortsatte jag longeringen och varje gång hon passerade C så skuttade hon över. På så sätt blev hon mer fokuserad på vad hon skulle göra och skärpte sig helt enkelt. Hoppade några språng i varje varv och sen travade jag av henne på en annan volt. Plockade ut och gick några varv i ridhuset innan vi gick up till stallet igen :)





/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0