SKRIVET: 2012-03-05, kl 18:54:12 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Fullt ös!

Gjorde ju en liten fin uppdatering från mobilen.. Men mer har det inte hunnits med! ;) Red ut på Pijano imorse, red verkligen över stock och sten bokstavligen talat. Känner mig lite kass som efter nästan 2 år här ännu inte hittar i skogen haha! Red absolut helt stenfel, ingen stig öht, men Pijano tog varje litet tillfälle i akt och hoppa fram som en kanin eftersom han har så mycket överskottsenergi.. Joggade honom lite på en kant på en åker, och han blev helt crazy haha - piggelin.. Det här är sista dagen han medicineras och får ögonsalvan också.

Ska ringa veterinären och checka imorn bara, men förhoppningsvis är vi fit for fight igen! :D

Släppte ut Pijano och sen bar det av till Solvalla på direkten med Jalle som fick byta plats med Flicka. Lilla Flicka har fått korsförlamning flera gånger, så det fungerar inte riktigt längre :( Brudarna i hagen blev väldigt glada över att Jalle kom iallafall, visade upp sina bästa sidor allihopa ;)



Efter lite lunch och sådär sen, red jag Surfinia i ridhuset haha! Det är en toppen montéhäst, men som nu är för gammal för att starta och igångsatt efter att ha fått föl. Helt grön inom "dressyr", kan ingenting och är aldrig riden på det sättet. Men efter att jag har ridit ut på henne några gånger blev jag så himla sugen på att testa.. Så så fick det bli idag! :) Var riktigt kul, men en liten utmaning då hon för det första är JÄTTESTOR, och sen tex i vändningar och på volter så vänder som en travhäst (inte så konstigt dock..) alltså typ rakt. Så kämpade på med volter och i vänster varv gick det bra, höger var lite svårare. Till och från gick hon i en helt okej form också :) På slutet blev det lite försök till skänkelvikningar och hon var så duktig så, ge det ett par gånger till sen sitter det nog ;)



Jisses amalia, klockan är ju redan 7... Vart tog dagen vägen? Måste ner till stallet och mocka, fixa höpåsar och kraftfoder och ge Pijano sin sista gång av ögonsalvan. Ska städa lite där nere tänkte jag också. Och i mitt rum.. för det.. behövs verkligen. Men vi hörs om ett tag!

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0