SKRIVET: 2012-03-10, kl 15:13:12 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Gårdagen

Fick tyvärr ingen tid att uppdatera bloggen, men tar igen det nu och idag! ;) Igår så blev det grönt för hela slanten haha.. Nämen alla hästar fick ha limegrön outfit på sig.. Lika bra!

Först ut var älskade Anna, red henne på stora ridbanan innan vi åkte till Solvalla. Det har varit en lång period hon varit helt.. ursäkta uttrycket - störd i huvudet typ. Har verkligen inte förstått mig på henne och gick inte att få rätsida på något. Riktigt bakslag. Hon reste sig och blev nästintill farlig för sig själv vissa gånger. Dessutom har jag inte ridit henne på rätt länge heller. Men igår, red jag ett kort litet pass bara för att känna på henne och det var det bästa på ett bra tag nu! :D Så riktigt, riktigt glad var jag. Hon gjorde inget dumt alls, utan efter typ 5-10 min var hon heeelt avslappnad som "på gamla goda tiden".. Lycka!

 

Sen red jag dressyr på svarta faran Mona inne på Valla. Värmde upp lite inne på banan innan, och hahaha.. Limegrön outfit, dressyrsadel, ridhästträns, LÅNGA dressyrläder och helt ridtöntoutfit på mig (tretornstövlar bland annat).. Mitt bland alla travhästar som gick fort.. Haha! Hon var pigg och glad! Sen blev det trimm på rid/körbanan, som en stor ridbana fast bredare än vanligt. Riktigt fin! Satt ner nästan hela tiden och är väldigt nöjd med hur det gick faktiskt.

 

Väl tillbaka på Berga igen var det Pijanos tur att få röra lite på sig. Blev barbacka i repgrimma igen haha.. Han var lite jobbig i början, blev lite "hingstfasoner" när ett sto kom in i ridhuset - vad hände där liksom? Men sen var han jättefin, min fina lilla kille! Trimmade lite smått, men då han fortfarande sätts igång blev det inte jättehårt, ökar ju succesivt såklart :)

 

Nu ska jag åka ut till Berga för att rida Pijano, får se om jag hinner ut innan det blir mörkt, annars får det väl bli ridhuset igen tyvärr.. Menmen, han verkar tycka det är kul iallafall eftersom han nog saknat att träna lite ;) Men vi hörs senare, nu ska uppdateringen bli bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0