SKRIVET: 2012-03-17, kl 10:05:17 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Goddagens

Shit vad jag har fixat i stallet imorse.. Hurtigt sådär på morgonen! Nu har jag suttit i över en timme och käkat.. Men det är niiice :) Kan ju passa på att berätta om vad stalltjänsten på helgen egentligen innebär.. ;)

07:00 - Fodra kraftfoder, ta av lindor/täcka/sätta på benskydd, släppa ut, mocka 4 boxar, packa sisådär.. 16 höpåsar, fixa foderhinkarna, sopa stallgången, kratta utanför stallet, kratta vid höt, fylla på vatten.
12:00 - Ge hästarna hö i hagarna.
16:00 - Ta in hästarna, täcka om, spola ben, kratsa hovar, sopa stallgången.
21:00 - Kvällsfodra.

Har man otur, så måste man torva upp någon box eller så också.. Men det slapp jag imorse, förutom Pijanos! ;) Men däremot så fortsatte jag med gårdagens projekt - att städa HELA foderkammaren. Bar ut allt och så blev det storstädning. Hade lite kvar som inte hanns med igår, så det fixade jag nu på morgonen. Nu ska jag däremot chilla galet ett tag innan lunchen, VÄRT! Bloggar om gårdagens ridpass om ett tag. Hörs!



/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0