SKRIVET: 2012-03-17, kl 20:39:19 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Idag har tiden inte räckt till

Morsning!

Det blev ändrade planer igårkväll. Åkte aldrig hem utan stannade hos Michelle heeela natten. Kollade på det Bigbrother-avsnitt som vi missat och bara chillade å hade trevligt. :) vaknade idag runt 11 och åkte till berga vid 12. Direkt när jag kom dit så fick jag skåda Sarskis linfrökokning till Izzies bandage. HAHA, fysatan va äckligt det såg ut. Usch och fy. :P drog ner till stallet iallafall och mockade + la in massa halm, myys!

Första hästen för dagen att motionera var Camina, michelles häst. Longerade henne på stora ridbanan. Skitfin var hon! Helt avslappnad och lyssnade jättebra. Longerade i ca 25 min innan det blev en promenad tillbax till stallet. Där blev det borstning och så innan hon fick gå in och äta :)

image description

image description


Andra hästen blev min alldeles egna pärla Escada. Red henne på utebanan oxå. Hon har ju varit lite spänd i vissa lägen där och ofokuserad, men idag var hon verkligen helt underbar att rida dä. Koncentrerade sig på mig helatiden och gick i precis den formen som jag ville. Bra bjudning och stöd. Provade ett nytt bett idag oxå. Ett helt vanligt rakt med fasta ringar. Snällt för hästens mun och hon gillade det starkt. Tuggade och tuggade och trivdes bra med det, så jag kör på det ett tag nu och ser vad som händer helt enkelt ;)

image description

image description

image description

Blomman kom ju hem idag oxå! :D :D Så det blev mys i travstallet med henne och hon var pigg och glad. Så himmla roligt att se. Man blir helt glad ju :D

Nu är jag äntligen hemma och slappar. Ska ta en dusch snart och kolla Bigbrother osm jag missade igår. Sweet!
Imorgon så rider Emma min hest så jag är stallfri - lite skönt faktiskt. ;) Men bloggen blir inte lidande för det. Blir nog en del inlägg iaf :D

/Gullman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0