SKRIVET: 2012-03-14, kl 19:12:17 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Lyckås är så jävla nice

Dagen har varit väldigt slapp och skön. Mest suttit i sofforna och druckit varm choklad å snackat om allt och lite till. Gick ut på en promenad med alla 4 hundarna gjorde vi oxå. Så himla roligt! ;) Har ju jobbat oxå givetvis, haha. larmat hundratals ridhandskar, hängt upp dem i ordning och så vidare. Något som inte var så vidare var lunchen.. Har knappt ätit nåt idag. Missade ju middan såklart oxå :( Menmen..

Red min prinsessa ute på stora ridbanan. Skrittjobbade henne länge och travada sedan ungefär 1 och ett halft varv i varje varv. Bara för att ta det lungt lixom :) Och det är helt sjukt hur fin hon kändes. Precis så som jag vill ha henne med stöd osv. Kan nog vara bra att skrittjobba en kvart i början av ridpasset innan man börjar trava. Hmm, ny taktik kanske? Har ju annars alltid skrittat fram och sen travat fram på långa tyglar innan jag har plockat upp henne och sen jobbat vidare. Kör såhär den här veckan och ser om det ger resultat helt enkelt! :)

Och juste! Tränset i förra inlägget, ett Dy'on som jag letade efter i globen fanns ju såklart på Lyckås. Men dock i storlek Cob och Ponny. Fick därför låna hem ett i cob för att se om det passade. Och självklart gjorde de det! :D Så himla glad. Verkligen, mitt drömträns typ. Stilrent och snyggt! Tanken e att ha det när jag tävlar, med swarovskipannaband, mums!

Näe, måste kankse duscha innan jag ska åka till vh och hämta moppen, åka och tanka och köpa olja. Självklart får en påse morötter följa med oxå! ;)







Haha, Eskimå försökte knycka morötter från påsen, sööööööte! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0