SKRIVET: 2012-03-06, kl 10:00:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Ma Kleine

e: Marwin ue: Chess
född 2009



Tänkte presentera lilla "Mallan" lite, för er som inte hängt med på den fronten ;) Har ju inte tidigare bloggat så mycket om det heller, då jag velat hålla det lite utanför bloggen.. Men iallafall! Hon är iallafall en superfin unghäst med mycket egen vilja haha.. Jag började rida in henne i höstas, och hon går nu att skritta på (stanna, svänga osv) utan problem själv. Travat har vi dock bara gjort med mig på ryggen på lina än så länge ;) Vi har gått väldigt långsamt fram i inridningen, dels för att hon var såpass ung så fanns ingen anledning att skynda på, och dels just för hennes lilla envishet :)





Men nu är målet att vi ska köra igång ordentligt, då jag ska visa henne på treårstestet nu i vår. Spännade, för det är något jag aldrig gjort förut! Vi har åkt och löshoppat henne och då har jag fått lite "experttips", vilket är superbra! Tror vi ska fortsätta med det. Annars kommer vi köra hit henne till Berga och träna i ridhuset (vilket vi gjort rätt många gånger tidigare) och även med hjälp av Pijano som är utmärkt unghästträningshjälp - ingen särskrivning här inte! ;) Sen när det smält upp lite även borta i stallet hon står i, och kanske även med hjälp av Pijano och vi då istället kör dit honom. Dem kommer stå på samma ställe i sommar, det är inte möjligt innan dess tyvärr!



Men är ni intresserade av att följa detta också, eller ska jag göra som tidigare att jag skriver lite om det, men ändå håller det lite utanför?

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0