SKRIVET: 2012-03-12, kl 01:01:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Myskväll i stallet

Har haft en underbart mysig kväll i stallet hos min prins, över 5 timmar i sträck - precis vad jag behövde just idag faktiskt :) Hunnit med en hel del måste jag säga.. Tog in Pijano, spolade hans ben och så fick han äta sin eftermiddagsmat. Under tiden storstädade jag bland mina grejer i stallet, och det är en del vill jag lova.. ;) Sorterade lite borstar, även sjukvårdslådan, städade hela mitt skåp, städade i sadelkammaren, utanför Pijanos box och sånt. Går ju alltid så smidigt när man väl kommit igång!

 

Sen invigde vi stora ridbanan för första gången i år!! :D Vårkänslor.. Pijano var hysteriskt pigg, vilket inte var ett dugg förvånande. Jag satt lite löst en gång, men annars gick ridpasset bra tycker jag! Skrittade av ute sen. Och tillbaka i stallet blev det mer stallpyssel, fixade kraftfoder, mockade och fixade höpåsar. Och jag blir så stolt över min fina häst som står helt lös på stallgången med höpåsar osv runt sig utan att röra en fena :) Han fick sig regält med mys han med.. Oljade hovarna, klippte kronränderna, hovskägget, benen, skägget (givetvis inga känselhår), öronen och nacken.









Sen fick han en omgång med ryktstenen, därefter gummiborsten, vanlig borste, ryktborste och sen hans favorit borste som är en ryktborste fast SJUKT mjuk. Han glänste efteråt vill jag lova! ;) Blev lite positivt överraskad då han aldrig brukar uppskatta ryktning direkt, han blir alldeles för uttråkad haha.. Nu stod jag ändå och borstade på honom i en timme och ändå stod han blixtstill.. Kanske var lite skönt att bli av med lite päls haha! :) Och mest positivt idag är ändå att jag kunde klippa hans öron utan att han satt fast!! Han tycker verkligen inte om det, men idag så stod han faktiskt still! :D Avslutade stallkvällen med lite smörjning och sånt haha!



Tänk att bara sånt här stallpyssel kan göra en på så bra humör. Ska börja göra sånt här till en vana, för det behöver vi (framförallt jag faktiskt). Sjukt jäkla mysigt tycker jag allt! Wiiie!


Sen hittade jag Pijanos tur-nalle, som alltid satt i hans box innan jag började på Berga - och då hade vi inte sån här otur. Nu kommer den aldrig packas ner i någon låda igen, för finns inget mer än lite tur som vi behöver nu.

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0