SKRIVET: 2012-03-24, kl 18:21:59 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Nu är Eskimåen vårfin minsann!

Tog in Escada direkt när jag kommit ner till stallet. Hagarna har nästan torkat helt nu vilket e asbra - inga leriga hästar ;) Ställde ut henne på gången och började raka henne. Hon stod somvanligt helt stilla (även fast hon var lös) och tyckte det va skönt att bli av med all jobbig päls. Klippte hela henne förutom benen och i pannan. Efter rakningen så blev det frisering av man och svans. Tunnade ut manen och klippte, så får hoppas på att hon vill ha knoppar sen för nu är den helt perfekt! :D





Direkt efteråt bytte jag om lite snabbt och gjorde iordning henne. Red på utebanan. Det kändes typ som om att jag var utomlands eller nåt. Solnedgång och sanden på ridbanan var helt vit + nyhavad dessutom. Och som grädde på moset så var hon hur fin somhelst. Red med det nya tränset å bettet och allt satt perfekt. Hon var helt mjuk och koncentrerad på va hon skulle göra. I framridingen red jag mycket 10metersvolter i skritt, trav och galopp. Fick med ytterbogen väldigt bra!! Sen det som jag fokuserade på under ridpasset var att ha henne mittemellan bogarna på rakt spår utan staket som hjälper. Skitsvårt verkligen. Hon vill gärna gå i sidled och ha sig. Men red iallafall öppna/sluta på ena långsidan, sen vände jag upp och red rakt över medellinjen, svååååårt. Gjorde detta i skritt, trav och galopp oxå. Är skitnöjd över henne i galoppen. Fattade när jag hade vänt in, alltså på rakt spår, utan väggar/staket runtomkring. Gjorde klockrena fattningar och var helt mjuk helatiden. När jag var nöjd så travade jag av henne. Efteråt var båda nöjda och trötta! :)





Nu sitter jag på rummet och ska snart ner till stallet igen för att raka Camina när Michelle kommer. Sen måste jag väl börja packa och försöka få i mig lite mat oxå, haha :P

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0