SKRIVET: 2012-03-08, kl 19:31:08 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Om man ens kan kalla detta för ett ridpass..?

Så var iallafall dagens ridpass väldigt kort. Hon var lite konstig när jag gjorde iordning henne men det gick över rätt fort. Skrittade ner till utebanan iaf eftersom att ridhuset är jättedammigt. Travade ett varv där, men underlaget var inte så bra så gick ner till åkern "Smedskiftet" istället. Där var det sämre, lerigt och isfläckar lite här och var. Blev ett knappt halvt varv innan jag skrittade tillbax till stallet. Det hade börjat blivit mörkt och jag hatar att rida i mörkret trots att jag hade reflexer.. Så ah. När jag kom in i stallet märkte jag en grej. Höger fram var svullet och där skyddet hade suttit var det som en "bula". Helskumt verkligen :( Klämde och kände noga utan ngn större reaktion. Kratsade hovarna och ledde henne sen fram och tillbaka i stallgången för att se om hon gick ojämt. Såg ingenting så ställde in henne i boxen. Tänkte efter om hon kändes oren när jag red, men då skulle jag nog märkt det då. Det enda som var knepigt var ju underlaget.
La in massa halm i boxen iallafall och när jag kände på benet igen så reagerade hon och klev undarn.. :(

Undrar verkligen vad det kan vara. Hon var ju svullen i v.f några dagar i somras och blev då bättre men kyllera på natten. Ska gå ner till stallet nu innan kvällsfodringen och tempa å se hur det ser ut. usch vill inte att hon ska ha ont, min lilla pluttis <3



Vart väldigt mörk ute, men den rosa reflexen syns ju iaf ;)

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0