SKRIVET: 2012-03-14, kl 11:32:00 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Favoriterna

Tänkte berätta om mina favorithästar på skolan (dvs. hästarna som skolan äger),

Eccentric Chip
"Chippen"

f.2003
e. Pine Chip (US) u. Out of Gold

Chippen har alltid varit en storfavorit hos mig. Körde han för första gången när vi hade "prova-på"-trav i ettan. Då var han helt ny och hade kommit dagen innan (eller dan innan de). Eftersom att jag var väldigt ovan så visste jag inte riktigt hur det skulle gå men han var jättefin :) Efter det har jag kört honom väldigt mycket. Jobbade ju förra sommaren i 3 veckor och det var nog då jag blev helt kär. Red honom för första gången i somras i skogen tror jag, haha. Sen ville jag rova att rida honom på banan och shit vilken häst säger jag bara. Älskar allt med honom, verkligen. Underbar personlighet, temperament och är helt otrolig att rida och kära. Lika kul att rida monté på inne på Valla som att trimma dressyr på ridbanan. Kan dock bli en aning stark när man kör, hehe. Men det är ju en utmaning de me ;) Om jag fick bestämma lite så skulle han gärna få vara lite större. Meeen å andra sidan så är han så söt som han är, liten och med små snea öron!<3

 

 

Häst nummer 2, eller vad man säger.. :P

 

 

Joggis Love

"Yoggi"

Född: 2002
e. Easy Lover u.Joggi Löstorp

 

Man kan inte göra annat än att älska Yoggi. Jag kan inte det iallafall. En sån stor personlighet. Helt sjukt. Tar kanke inte hem priset i skönhetsutseénde, men ack den hästen är otrolig. jag har bara kört henne några få gånger och vad jag kommer ihåg så är hon ganska stark. Ridit henne har jag gjort mera. Dock bara "monté", alltså inte dressyr. Hon älskar verkligen att hoppa och gör rena galoppombyten, det ni! Haha. Nejmen vad ska man säga. Bara folk som har träffat Yoggi vet nog vad jag talar om. Åsnan <3

 

 

Hmm.. Ja det var väl typ dom. Gillar såklart alla hästar men dem här är lite speciella för mig ;) Eftersom att jag inte går ridning som inriktning så har jag faktiskt inte så stor koll på dom hästarna. Så här ere travare för hela slanten! ;)

 

/Gullman

 


Kommentarer
Postat av: Travsara

Va gulligt....jag tjurar som vanligt när någon skriver nått fint om hästarna.

2012-03-14 @ 12:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0