SKRIVET: 2012-03-06, kl 21:09:17 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Only you ♥

Åh, underbar kväll med den jag älskar mest i hela världen - min alldeles egna både vita springare och drömprins! ;) Fyfan vad jag är taggad på att komma igång nu igen, denna veckan blir igångsättning och så, sen tutar vi och kör igen och hoppas verkligen att inget ska sätta stopp för oss nu..

 


På den här bilden syns tydligt hans "skönhetsfel".. Han har alltid supersnea näsborrar som dessutom är olika stora hihi :) Men jag älskar det verkligen, för det är han.

Red ett pass i ridhuset barbacka med repgrimman (lite risky med tanke på att detta är 2:a ridpasset på en vecka) och det gick SÅÅÅÅ bra! :D Visst han var aspigg i början, studsade lite och sådär han fick jogga, men superlydig och mjuk ändå. Underbar känsla! Finns verkligen ingen annan häst jag föredrar att rida framför honom i något läge. Joggade bara lite och tog en galopp ett varv i båda varven, joggade av och skrittade av rätt länge. Så himla fin är han! Sen tränade jag lite buga med Amandas Räkan, och så blev det sen även lite "trickträning" med Pijano. Första gången på ett bra tag nu!

Det var ju länge sen vi tränade ordentligt från marken som förr, men tänkte försöka komma igång med det för det är verkligen en asball känsla när vi förstår varandra helt och han är helt lös men ändå bara vill göra vad jag ber honom om och leka med mig (även med andra hästar i ridhuset). Idag tränade vi dock bara på att ligga ner och stegra ett par gånger. Bäst är han ju som vanligt hihi :) Sprang runt och busade lite med honom också haha.. Tränade juförsig även på "spin" som vi påbörjade förut. Tänk typ som i western, när hästen spinner runt på stället. Fast nu helt löst och utan ryttare - det är det jag försöker träna in nu och vi har faktiskt kommit en bra bit på vägen :)

Tränade dessutom utan spö, vilket jag alltid brukar ha när jag tricktränar för att kunna göra lättare signaler - han förstår bättre helt enkelt, då det är så han är tränad. Men det gick aaalldeles utmärkt idag ändå!







Sen blev det även lite "lös" träning. Går inte in på det så mycket.. Men.. If you really love something set it free. If it comes back it's yours, if not it wasn't meant to be - det är allt jag behöver säga. Och jag tror nog faktiskt "it's really meant to be". ♥ Fyfan vad jag älskar min prins. Mer än ord nånsin kommer kunna beskriva. Kärlek, lycka, livsglädje.

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0