SKRIVET: 2012-03-04, kl 15:04:38 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Presentation av Emma

Tja, vi kör en liten förnyad presentation nu då! ;) Känns lite sjukt att blogga här igen, men fyfan - NU KÖR VI! :D

Jag heter Emma Csendes iallafall, född år 1994 och går andra året på Berga Naturbruksgymnasium inriktning Häst-Häst-Trav. Här bor jag även mestadels och har min häst uppstallad. Annars har jag en lägenhet på Södermalm också. Jag hänger mycket i travstall och tränar för att ta licens om ett år, både rider och kör travhästar. Men egentligen är jag ju ridtönt, tävlat LA i hoppning på ponny och 110 hopp, Msv:b dressyr och Msv working equitation på storhäst :)

Min vita springare Virgio Pijano är en liten arabvalack på 156 cm, född -96 och efter Bajano. Utbildad upp till grand prix dressyr, kan allt från seriebyten till piruetter, piaff och passage. Dock räcker han inte gångartmässigt högre än Msv, vilket vi tävlat tidigare. Utbildad Msv hoppning också, men tävlar bara lätta klasser. Högsta nivå utbildningsmässigt i working equitation. Förövrigt kan han det mesta onödiga man kan lära en häst haha :) Stegra, stegra-snurr, gå på bakbenen, ligg, buga, kompliment, puss, spansk skritt/trav/galopp och en hel del annat lite påbörjat.. Pijano är med i en agentur och är med i en hel del reklamfilmer, filmer, repotage, tidningar, böcker och så vidare.

Förutom min egna rider och tränar jag lite andra hästar oxå. Har unghästar som tränas inför treårstestet som jag håller på att rida in, och lite andra projekt på gång - men det får ni veta mer om senare ;)



/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0