SKRIVET: 2012-03-31, kl 14:33:06 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Sjuka dagar

Bloggen har varit åtsidosatt, vilket ni kanske förstår.. Men tar igen det nu i helgen big time! Skulle kunna skriva en hel bok om de senaste dagarna, men får korta ner det.. Börjar nu med att ta väldigt kort vad som hände med Pijano, så får resten komma i nästa inlägg.

I tisdags, natten till onsdag, var han ju dålig. Men piggnade på sig under bara tiden jag var i stallet.. skumt. Men på morgonen hade han fortfarande inte ens rört sitt vatten, och togs blodprov (tusen tack Sara för hjälpen) som veterinären Marianne fick och skickade till tyskland. Men sen gick allt snabbt efter att jag rådfrågade Ultuna, han skulle bli tvungen att skrivas in där akut. Så åkte och hämtade hästlastbilen och världens bästa Jenny körde oss upp dit.

Orkar inte ta allt om Ultuna, men dem kollade honom på alla möjliga sätt, var tvungen att lämna honom där och hade en helveteskväll och dag efteråt eftersom jag mådde så sjukt dåligt över detta. Men sen på dagen efter ringde dem och sa "Din häst vill nog komma hem igen". Han var väldigt "pigg"... Så för att jag skulle få hämta honom krävdes noga observation av mig här hemma och sånt. Det var verkligen äkta lycka att lasta av honom här på Berga igen. Min lilla plutt. Nu får han gå i sjukhage och skrittas över helgen, men han dricker nu och är pigg. Vad allt berodde på är lite oklart fortfarande, men det var en del grejer som hittades på honom, men det lämnar jag utanför bloggen.

Tusen tack till Jenny som körde dit oss, obeskrivligt tacksam för det. Tusen tack till Lasse och Åsa för lånet av bussen. Och tack alla som visade att dem brydde sig och att dem verkligen är riktiga vänner. Och till mamma för att hon körde när vi hämtade honom, och Sarski för sällskapet. Ni är bäst!















/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0