SKRIVET: 2012-03-06, kl 16:29:37 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Sol på Solvalla

Har nyss kommit hem efter en eftermiddag på Solvalla. Imorse hade jag "bara" tre lektioner, arbete med häst, hästkunskap och djursjukvård (märks det att jag går hästlinje eller..? ;)) så efter det blev det valla. Känner mig nästan lite hemma där numera, tycker det är riktigt kul dels för att komma iväg ett tag och se något nytt och dels för att kolla/rida/köra på banan och sådär haha :) Får lite tävlingsfeeling av det hela, dock skulle jag nog aldrig åka och kolla på en lokaltävling i dressyr/hoppning utan att tävla själv, men trav och monté är ju ändå något "nytt" så då är det hur kul som helst!

Förra veckan var det ju sportlov och då Pijano medicinerades och sådär spenderades ju mestadelen av tiden på Berga. Så passade på att åka till Solvalla då och sådär en hel del, red mest Mona men även Chippen en gång.. Honom red jag idag oxå, i skogen. Han var jättetöntig med att gå över bron som tidigare varit isig/snötäckt, fick kämpa som en dåre.. Men i skogen var han superfin! Samma på hemvägen med bron, men efter lite tjafs så gav han med sig så det var ju kalasers!



/ Emma

Kommentarer
Postat av: Frida

2012-03-07 @ 07:06:10
Postat av: Frida

Jag älskar sol på solvallaaaaaa <3

2012-03-07 @ 07:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0