SKRIVET: 2012-05-03, kl 00:42:48 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Haha vi suger

Vi är så jävla dåliga på att blogga.. Måste bättras ;) Har somsagt ganska mycket att berätta, men får ta det lite kortfattat för annars kommer det här inlägget bli milslångt och aldrig klart..

I söndags stod markarbete/småhinder på schemat för Pijano, då hade han vilat i lördags. Tänkte att vi lika gärna kunde skutta lite på dem små terränghindren, men tjaaa - det gick ju som det gick.. :( Han var helt jäkla dum i huvudet (ursäkta ordvalen, men går inte att beskriva på något annat sätt), såhär galen var det länge sen han var vill jag lova! Var utan överdrift mer i luften än på marken och det var nollkontroll på det mesta. Fattar ni att han lyckades trampa sig själv på HASEN? Sjukt. Åkte även till Mallan, lycka! Tänkte att den lilla "historien" får ett eget inlägg - publiceras imorn! :)

I måndags var Pijano svullen och varm på hasen pga såret. Men markerade ingenting eller så. Red igenom honom på stora ridbanan och han var kalas verkligen. Men hade till typ 80 % ställt in tävlingen, fast ej avanmält. Åkte med till Solvalla på eftermiddagen också när duktiga lilla Amanda tävlade monté på våran skolhäst "Mumin". Jätteduktiga var dem! :D Sen blev det kaos när jag och Felicia skulle tvätta rent såret på Pijano på kvällen. Helt crazy blev han..

Igår så var hasen mycket bättre, så bestämde oss för att åka till Vallentuna ändå. Jag var asglad och GPL - glad på livet, innan det inte riktigt blev som jag tänkt mig.. Kalasfin var han inför första klassen, våran debut i 1,05 m (110 har vi ju hoppat, men inte just denna mellanhöjd ;)), banan var lekande lätt och vi hade alla förutsättningar om man säger så. Och så står det en jävla funktionär framför ett av hindren jag skulle hoppa!? Klarade det hindret, men detta förstörde ändå hela rundan. Blev helt typ "chockad"/ofokuserad och arg.. Red piss och med detta medföljde två nedslag. Så 8 fel.



Men inte nog med det så hände något så grymt sjukt till nästa klass som var 110. Jag bara hade en magkänsla om att jag borde stryka mig och åka hem av massor av olika anledningar. Gick liksom ner till bussen och kollade Pijano för att se om jag skulle stryka mig osv.. Jag kan säga såhär.. nu har jag verkligen fått det bevisat att jag SKA följa min magkänsla när det gäller min prins.. :( Blev rätt taggad på att hoppa då denna bana var lätt den också, men på framridningen kändes allt lite konstigt. Kan inte sätta fingret på vad det var, men något var det. På framhoppningen fick vi kråksprång på LILLA.. ehm.. Sen hoppade vi oxern, som dessutom var nedsänkt lite, och fick ett bra språng men han backade liksom lite i luften kändes det som.. Svårt att förklara.

Skulle hoppa den en till gång innan vi skulle in på banan, kom helt perfekt och så bara nitade han. Tvärstopp. Flög in med huvudet rakt in i hinderstödet, fast trillade sjukt nog inte av.. Blev så jäkla chockad att tårarna typ började komma.. Det är lite otroligt men Pijano stannar ALDRIG med mig om inte något är jävligt fel. ALDRIG. Han hoppar hellre och kraschar än stannar. Han skakade typ, som att han trodde jag skulle slå honom, så klappade och "lugnade" honom och red sen om igen. Då sprang han åt sidan redan en bra bit innan. Alltså, gjorde det riktigt klart för mig att han inte tänkte hoppa. Jag hoppar ju aldrig med spö eller sporrar och skulle ALDRIG straffa eller ens lägga på en skänkel på Pijano om han stannar. För något är fel då, och det VET jag, han är inte som alla andra hästar.. Hoppade iallafall lilla krysset en gång, det blev inte heller sådär jättebra, sen red jag raka vägen ut från ridbanan och hoppade av och strök mig från klassen.

Orkar inte dra alla spekulationer och sånt här på bloggen, men vet garanterat vad han får önska sig i sen födelsedags present av mamma - ett klinikbesök. Nästa tävling hoppar vi bara en låg klass dessutom. Men det är ett tag tills dess. Menmen. Har film från första rundan, men den är sne och känner ingen anledning att lägga upp den. Kan göra det ifall det finns intresse för det, men annars skiter jag i det. Felicia fotade däremot, och hoppas på bilderna snart :) Tack så otroligt mycket för mina fina underbara människor som finns där och var med, ni är bäst och det vet ni.

Idag så fick Pijano en lugn skritt i skogen. Dock så dummade han sig ordentligt när det blev ett litet oplanerat ryttarbyte.. Så trött efter tävlingen var han då inte.. Jag red även en sväng på Chippen, en av skolans travare, lite random och hoppade ett terränghinder haha! Sen åkte jag till Mallan igen, superglad! Men somsagt, mer om det i nästa inlägg.

/ Emma

Kommentarer
Postat av: Tova & Lina - Vinn ett par ridbyxor ♥

Vill du ha chansen att få ett par ‘Mountain Horse Jeanie’ ridbyxor med ett värde av hela 1,200 kronor gratis? Var då med i våran tävling där priset är just dom här ridbyxorna i valfri färg! Det tar bara några få minuter att anmäla sig och ha chans att vinna det här.

Här hittar du tävlingen: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/2012/april/vinn-mountainhorse-ridbyxor.html



Kram!

2012-05-03 @ 08:58:35
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0