SKRIVET: 2012-05-07, kl 22:06:05 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Stallfix hela dagen

Direkt när jag vaknade så gick jag ner till stallet. Jag var ju sjukanmäld idag och mådde sämre än igår, men jag orkade verkligen inte sitta inne en dag till. Har verkligen tröttnat på de. Så ner till stallet iaf. Och där städade jag bland mina saker i sadelkammaren. Rensade ur mitt skåp och massa grejjer. Skänkte även en del saker till travstallet. Ett par benlindor, två schabrak och en flughuva :) Sen fortsatte jag med att mocka boxen, halma och göra höpåsar + hinkar. Efter det blev det skrubbning av vattenkopp och krubba och även boxdörren som hon brukar skräpa ner med mat, haha.

När allt var klart i stallet så käkade jag lunch en snabbis och sen tog jag tag i min lortiga häst som roat sig med att rulla sig i hagen. Blev ett bad för henne med schamponering och grejjer. I början stod hon stilla, men tröttnade ganska snabbt och ville ner till hagen igen. Kastade sig iväg så jag tappade slangen flera gånger -.- Men spolade klart henne och sen gick jag in i stallet och smörjde in hovarna och gjorde fläta i svansen. Hon va jättebråkig och ville inte alls stå stilla. Men gick iaf iväg en sväng och betade en stund. Det var uppskattat iaf :) Men på vägen tillbax var hon lite vimsig och tryckte ut mig i diket. Blev en snabbis in i stallet och sätta på flugspray (som verkligen inte va populärt) innan hon fick gå ut i hagen igen. Det första hon gjorde va att galoppera genom hela hagen bort till Nils. Så söt <3

Efter allt detta kändes det som om jag hade sprungit minst 2 maratonlopp. Helt slut vart jag. Så det blev en powernap fram till middagen, hihi :)




Det går tyvärr inte att ladda upp bilder från telefonen.. Den e LITE trasig ;)

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0