SKRIVET: 2011-06-28, kl 22:31:14 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Jag då?

Hehe, Emma har ju skrivit en ny presentation så nu ere nog dags för mig oxå ;)



Jag heter då Columbine Högwall men till vardags så ere Gullman som gäller. Egentligen heter jag inte Columbine i förstanamn heller och jag har ingen aning om om de uttalas Columbin' eller ColumbiNE för mamma och pappa säger olika, haha. Stört. Iallafall. Jag är född -94 och går somsag precis som Emma på Berga Naturbruksgymnasium och bor även där, vilket är superrolig. Jag går Häst-Natur-Trav iallafall. Men funderar på att byta till Häst-Jord. För vetnivad? Jag älskar att vara med grisarna. Asså verkligen. LOVE! :P



Om man känner mig så är jag helt galen, skrattar hela tiden och ah, ni förstår. Annars kan jag kanske vara rätt blyg? Jag vet inte riktigt men jag tror de. Jag är rätt snäll oxå. Ställer ofta upp med typ stalltjänst *suck* osv. Självklart kan jag vara helt förjävlig oxå, men bara mot dem som beter sig så mot mig. Simple as that! ;)

När jag började på Berga så hade jag med mig foderhästen Pelle, en ridtravare, född 97. Dock så skadade han sig i julas och bla bla hit och dit, han lämnades tillbaka ca 1 månad innan sommarlovet iallafall. Verkligen en fin häst måste jag säga. Underbar på alla sätt och vis! :D
Hursomhelst, ni som känner mig (och kanske inte känner mig) vet att jag har ridit på Äppelvikens Ridskola i Bromma enda sen jag var liten. Har alltid hängt i stallet väldigt mycket, varit skötare på många hästar osv. Hänger även med Caroline & Anders Lagergreen på de flesta tävlingar, så ah, hästar har lixom funnits hela livet, höhö.
Somsagt, mååånga sköthästar (alla lika mycket älskade). Dock så blev jag störtkär förra året. I Escada, hästen som jag har nu, min häst! :D



Enda sen förra sommaren visste jag att det var den hästen, eller ingen. Och jag är rätt envis när det gäller sånna grejjer, så ah, efter rätt mycket övertygande så flyttade hon till mig nu i maj, och min dröm blev sann. Älskar henne mer än allt. Ah, somsagt. Ni Äppelvikare vet nog vad jag talar om ;)
Hon är en väldigt speciell häst må jag säga. Har varit med om saker och ting. Men hennes "historia" hittar ni HÄR. :)



Annars då, utöver "hästlivet"? Hehe. Jag fullkomlig ÄLSKAR att spendera pengar. Pappas pengar dåra, höhö.. Mina egna går mest åt hästen om jag ska vara riktigt ärlig. Jag kan komma på så otroligt konstiga, roliga saker att göra, helst då saker som man inte får göra (heh, på Berga kanske?). Älskar att skratta och gör det nästan hela tiden, haha. Åh. Hmm.. Vad mer.. Jo, jag är ett stort fan av Michael Jackson och han var min största idol i sisådär 12-årsåldern. Och juste, haha. På engelska-nationella i 9:an så hade jag fullkomligt hjärnsläpp. Så jag snodde meningar och stycken hejvilt från typ alla MJ-låtar. Lite flummigt sådär. Fick dock VG+, rätt nöjd haha! ;)



Kungen av pop                              Kungen av skräpmat

Hästar har ju alltid funnits där hela livet. Dock så vill jag inte jobba med det i framtiden. Mina planer är att flytta till Australien och jobba som dykare. Japp. Älskar hajar btw. :D Typ därför!
Fast innan dess så hade jag tänkt bli typ veterinär, grisbonde och polis. Lite coolt sådär :P

Lite saker som jag inte gillar dåå.. Hmm. Vill inte vara negativ. Men. Potatis är det äckligaste som finns. Punkt och slut. Jordgubbar luktar asgott men smakar typ.. inte lika gott. Bläh! Och sen är jag typ rädd för lastbilar oxå. Meen ah. Vet inte så mkt mer. Hehe, lite dålig på sånthär :P

Ah de va typ en liten presentation om mig. Om de e något ni undrar så är det bara att fråga HÄR! :D
Woop woop!




Hoppas att ni nya läsare fortsätter att läsa och allt sånt. Ni andra är grymt bra på att kommentera måste jag säga oxå. Blir asglad! :D

/Gullman


Kommentarer
Postat av: Angelika

Är lite avis på ditt hår :(

2011-06-28 @ 23:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0